Gebouwbeheer 21ste Scouting Linkeroever

De VZW Gebouwbeheer 21ste Scouting L.O., die in de loop van het voorbije jaar in het leven werd geroepen om de groepsleiding en leiding bij te staan in het onderhoud en beheer van de lokalen, is volop bezig met de planning en financiering voor de bouw van een nieuw lokaal. De huidige overeenkomst voor het gebruik van het terrein aan de Charles De Costerlaan verloopt op 31 december 2015 zonder mogelijkheid tot verlenging. Tegen die tijd moet dus een nieuw lokaal op een nieuwe locatie gebruiksklaar zijn, zodat onze werking niet gestopt moet worden.

Hiervoor is een ideale locatie gevonden: het terrein van het afgebrande kerkje van Onze-Lieve-Vrouw-ter-Schelde aan de Gloriantlaan wordt ons ter beschikking gesteld door de kerkfabriek. Zo keren we dus terug naar onze roots: de oude 97ste heeft jaren op deze locatie gezeten, namelijk in het Klokske, en de toenmalige 57ste komt nog dichter bij de parochie. Bovenal zullen we nog altijd in het groene hart van LO zitten,op een steenworp van het bos en de plage met speelmogelijkheden zat.

Na dit goede nieuws is de VZW van start gegaan en werden de nodige mensen aangetrokken om dit project in goede banen te kunnen leiden. Zowel de groep zelf, ouders en de kerkfabriek maken deel uit van dit team, zodat alle stemmen gehoord kunnen worden en er rekening kan gehouden worden met alle spelers in dit grote project.

Ondertussen zijn de plannen klaar en zoals je kan zien, proberen we zoveel mogelijk de vorm en het uitzicht van de nog bestaande gebouwen te integreren in onze nieuwe lokalen. We zullen bovendien niet enkel plaats voorzien voor de normale werking op zondag, maar ook er werd ook aan verhuring gedacht. De bouwaanvraag zal in 2012 worden ingediend en als alles goed verloopt start in 2013 de bouw.

De grootste uitdaging waar de VZW en scouts nu voorstaan is de financiering van dit project. Voor het grootste deel kunnen we rekenen op subsidies maar voor het overige deel van de financiering moeten we zelf zorgen. Aangezien de groep niet zomaar beschikt over zo?n bedragen, zullen in de loop van de jaren enkele geldacties georganiseerd worden. Deze zullen uitgaan van zowel de vzw, om de leiding zelf bij te staan, en de groep zelf.

Een wijnverkoop is één van deze geldacties. De komende jaren zal er een variatie aan kwaliteitswijnen worden aangeboden die u via deze website kan bestellen. Hiervoor doen we beroep op een gekende wijnhandelaar die de kwaliteit van de wijnen garandeert. Deze actie wordt volledig georganiseerd door de VZW zelf en de opbrengst gaat integraal naar de bouw van de lokalen.

De exacte gegevens van deze actie kan u op deze site vinden, die ook zal aangepast worden in de loop van de actie.